Co pić

dietaOstatnie dni są bardzo gorące, temperatura przekracza 30 stopni Celsjusza. W takich dniach pijemy dużo, ale to nie wystarczy ważne jest tez to, co pijmy. Dorosły człowiek potrzebuje dziennie około 2, 5 litra płynów. 1,5 l powinno być dostarczane z płynów a pozostała cześć z pożywienia. Podstawowym napojem jest oczywiście woda. Nawilża ona wszystkie tkanki naszego organizmu i wypłukuje z nich toksyny. Trzeba ją pić regularnie, szczególnie w tak gorące dni jak ostatnio. Pamiętaj, że jest ona bardzo intensywnie usuwana z naszego organizmu. Jeśli mamy zdrowe nerki to, co jakiś czas powinniśmy pić wodę wysoko zmineralizowaną. Tak samo jak nawodnienie, ważne jest dostarczenie odpowiednich składników mineralnych. Jeśli chodzi o soki to powinniśmy pić jedną do dwóch szklanek dziennie. Oczywiście najlepsze są te świeżo wyciskane. Do ich wykonania warto użyć sezonowe owoce takie jak porzeczek, wiśnie czy jabłka. Bardzo cenne dla naszego zdrowia są soki z warzyw, szczególnie z marchwi i buraków. Jeśli decydujemy się na zakup soków to wybierajmy te niesłodzone i bez konserwantów. Pragnienie bardzo dobrze gasi Świerzy napar z mięty. Zawiera ona dużo witamin i minerałów. Kilak listków mięty wrzucamy do kubka i zalewamy wrzątkiem. Ma ona także działanie lekko uspokajające, więc pomoże w zasypianiu. Zwróć uwagę na kefir i maślankę. Mają one mało kalorii, warto, więc wypić jedną lub dwie szklanki tego napoju w ciągu dnia. Mają one w sobie dużo witamin, szczególnie z grupy B. Maślanka dobrze wpływa na trawienie, zapobiega też zaparciom. Kefir natomiast ma zdolność hamowania niektórych nowotworów np. jelita. Pamiętaj też, że kawa i herbata działają pobudzająco. Herbata ma teinę, poprawia ona koncentrację usuwa senność, pobudza pracę serca i płuc. Zielona herbata dodatkowo wspomaga pracę wątroby i śledziony. Kawa natomiast jest źródłem antyoksydantów, przyśpiesza też metabolizm. Nie wolno przesadzać z jej ilością. Wystarczy 1-2 filiżanki w ciągu dnia. Nadmiar kawy powoduje podrażnienie żołądka, nerwicę i zwiększone ciśnienie. Wodę pijmy często i małymi łykami. Zwracajmy też uwagę na zamieszczone na etykiecie informacje dotyczące składu mineralnego wybranej przez nas wody.