Co jeść przy drożdzycy

kiwiDrożdżyca może objawiać się problemami ze snem, zaparciami i ogromną ochota na słodycze. Bardzo ważna w leczeniu jest dieta, często wystarczy zmienić przyzwyczajenia by mikroby zostały pokonane. Winny jest grzyb z rodzaju Candida, jest on składnikiem naszej naturalnej flory bakteryjnej. Ale są sytuacje, gdy zaczyna on się namnażać i tym samym równowaga w organizmie zostaje zachwiana. Namnaża się w jelicie perforując jednocześnie jego ścianki. Potem roznosi się po całym organizmie wraz z krwią pożerając jego energię i witaminy szczególnie te z grupy B., dlatego ważnym elementem kuracji jest dobrze zbilansowana i urozmaicona dieta, jej zadaniem będzie uzupełnienie składników pokarmowych. Najlepiej, jaka menu by było oparte na lekko strawnych warzywach. Taka dieta nie tylko sprzyja regeneracji organizmu, ale i poprawia prace układu odpornościowego. Ważne by jeść małe regularne posiłki, które cały czas będą dostarczały naszemu ciału tego, co potrzebuje. Powinny one mieć łagodny smak, doprawiajmy ziłami takimi jak natka pietruszki, kaperek czy tymianek. Pamiętaj, że drożdże lubią cukier. Jest on dla nich niezbędnym źródłem energii. Jeśli nie dostają go tyle, co potrzebują to dochodzi do niedocukrzenia organizmu. Drożdże te wykorzystują cały dostępny w organizmie cukier. Dlatego podczas choroby często pojawia się potrzeba zjedzenia czegoś słodkiego. Niewskazana jest dieta wysoko-węglowodanowa, sprzyja ona rozwojowi grzybów nasilając się dolegliwości. Najlepiej jak w menu znajdowałyby się nieduże ilości pieczywa pełnoziarnistego pieczonego na zakwasie, brązowy ryz, makaron al-dente i ziemniaki. W produktach tych jest dużo cukrów złożonych, są one wolno trawione i przyswajalne stopniowo, dzięki temu dostarczają organizmowi energii przez ługi czas. Podstawa diety powinny być świeże warzywa. Najlepiej jak by się ich jadło cztery do pięciu porcji w ciągu dnia, przy czym jedna porcja to filiżanka. Oczywiście do każdego posiłku. Maja one nie za dużo cukrów za to całe bogactwo witamin i składników mineralnych. Dzięki czemu nie tylko wzmocnimy nasz organizm i w tym układ odpornościowy, ale i pomożemy w usuwaniu toksyn, jakie są produkowane przez drożdże. Wskazana jest marchewka, bakłażan, cukinia, buraki i pietruszka. W menu nie powinno tez zabraknąć ryb morskich, najlepsze sam gotowane, duszone lub pieczone. Trzeba je jeść dwa lub trzy razy na tydzień. Dzięki temu dostarczysz organizmowi niezbędnych kwasów omega -3.